Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Så ska Afound marknadsföra varumärket

Publicerad: 15 Juni 2018, 05:51
Uppdaterad: 15 Juni 2018, 07:03

Foto: Press

H&M:s nya varumärke Afound har lanserats på den svenska marknaden. Creative director, Mattias Ekberg, berättar om hur de ska etablera varumärket på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

H M

Igår slogs dörrarna upp till H&M-gruppens nya varumärke Afound. Parallellt med öppningen av butikerna på Drottninggatan i Stockholm och Södergatan i Malmö, lanserades även varumärkets e-handel.

LÄS MER: Nyckelfrågan för H&M: e-handeln

Mattias Ekberg är cd på Afound och berättar att de främst satsar på digitalt och socialt för att marknadsföra det nya varumärket.

– Då vi ser oss som en nytänkande marknadsplats med ett ständigt skiftande sortiment behöver vi vara flexibla och lyhörda. Vårt fokus ligger främst digitalt och socialt. Vi vill engagera kunden och överraska och då behöver vi vara snabbfotade och finnas där kunden är, säger han till Dagens Media.

Hur kommer ni arbeta med kampanjer för att marknadsföra varumärket?

– Vi kommer arbeta kampanjbaserat men med mycket kortare ledtider för att alltid kunna anpassa oss efter vårt sortiment,  kundens behov och dagsfärska trender.

Inför öppningen tog Afound bland annat hjälp av influencern Margaux Dietz. Förutom att visa upp outfits och hur hon shoppade loss inne i Stockholmsbutiken, berättade hon genom sin Instagram Stories under dagen om erbjudanden från varumärket.

Vad är Afounds varumärkeslöfte?

– Afound vill vara ett style and dealhunting paradise där kunderna alltid ska känna att de har gjort en riktigt bra deal. Vi fokuserar starkt på personlig stil, kvalitativa varumärken och till riktigt bra priser, och helt enkelt ge mode ett nytt liv.

Vad ser du för utmaningar med att lansera de nya butikerna i Sverige?

– Sverige är vår hemmamarknad och det känns otroligt roligt att idag ha fått slå upp dörrarna på en av Nordens mest och bäst trafikerade shoppingstråk. Det finns alltid utmaningar med alla lanseringar, men vi ser att det finns en stark kund i Sverige som också är mottaglig för vårt erbjudande och som är intresserade av värdeshopping. Vår ambition är att expandera i Europa under kommande år.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev