Gå direkt till textinnehållet

Så mycket drog Aftonbladets Aleppo-kampanj in

Aftonbladets kampanj "Titta inte bort" som ska uppmärksamma situationen i Aleppo har gett resultat. Över 2 miljoner kronor har sedan igår kommit in till UNHCR.

Igår drog Aftonbladets kampanj #tittaintebort igång som ska uppmärksamma situationen i Aleppo, som Dagens Media tidigare har berättat om.

För att få människor att verkligen förstå vad det är som pågår i Aleppo har Aftonbladet valt att publicera krigsbilder som de annars inte skulle publicera.

Samtidigt uppmanar Aftonbladet sina läsare att skänka pengar till UNHCR.

Valet att publicera bilderna och genomföra kampanjen verkar ha gett resultat – bara sedan igår har UNHCR dragit in 2,2 miljoner kronor till Syriens barn, skriver Aftonbladet.

Kampanjen fortsätter och till och med söndag kan man välja att lägga till 50 kronor för att ge till UNHCR, när man köper papperstidningen.

Publicerad 2016-10-07 12.10Uppdaterad 2016-10-07 13.26

Dela artikeln: