Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så mycket drog Aftonbladets Aleppo-kampanj in

Publicerad: 7 Oktober 2016, 12:10
Uppdaterad: 7 Oktober 2016, 13:26

Aftonbladets kampanj "Titta inte bort" som ska uppmärksamma situationen i Aleppo har gett resultat. Över 2 miljoner kronor har sedan igår kommit in till UNHCR.


Igår drog Aftonbladets kampanj #tittaintebort igång som ska uppmärksamma situationen i Aleppo, som Dagens Media tidigare har berättat om.

För att få människor att verkligen förstå vad det är som pågår i Aleppo har Aftonbladet valt att publicera krigsbilder som de annars inte skulle publicera.

Samtidigt uppmanar Aftonbladet sina läsare att skänka pengar till UNHCR.

Valet att publicera bilderna och genomföra kampanjen verkar ha gett resultat – bara sedan igår har UNHCR dragit in 2,2 miljoner kronor till Syriens barn, skriver Aftonbladet.

Kampanjen fortsätter och till och med söndag kan man välja att lägga till 50 kronor för att ge till UNHCR, när man köper papperstidningen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.