Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Så marknadsför Zlatan egna märket A-Z

Alla har en Zlatan inom sig, är budskapet i den första kampanjen från Zlatan Ibrahimovics egna sportklädesvarumärke A-Z.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Juni 2016, 11:24
Uppdaterad: 13 Juni 2016, 11:55

Ämnen i artikeln:

Zlatan

Redan i förra veckan gick en teaser till kampanjen upp med en film i sociala medier och Zlatan själv livesände även via Facebook.

Nu är det premiär för den första reklamfilmen i fullängd.

Den svart-vita filmens budskap bygger på att alla har en Zlatan inom sig – det gäller bara att lyssna till sin inre röst och aldrig ge upp. Reklamfilmen avslutas med devisen ”It’s not about the gear”.

Det är även i paritet med Zlatan Ibrahimovics uttalande i pressmeddelandet som släpptes i samband med lanseringen:

“This brand is for all you fighters. Every single one of you who knows that nothing is settled during a game or race, but rather in the 7 million minutes before it even starts.The hours you need to get stronger. Faster. Greater. It's not about the gear. It's all about you. And the time it takes to get from A-Z.”

Reklamfilmen är framtagen av Forsman & Bodenfors och regisserad av Philippe Templeman.

Ämnen i artikeln:

Zlatan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.