Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så marknadsför Liseberg jätteattraktionen "Helix"

Publicerad: 23 April 2014, 06:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Med en reklamfilm inspirerad av spelvärlden ska Liseberg sälja in sin nya berg- och dalbana.


Ämnen i artikeln:

Shout

I sommar lanserar Liseberg sin nya jätteattraktion "Helix". Nu släpps reklamfilmen som ska marknadsföra berg- och dalbanan, som kostat Liseberg 250 miljoner kronor.

Reklamkampanjen går under temat "The Next Level" och är signerad reklambyrån Shout. I filmen utgår man från spelvärlden och jakten på nästa nivå.

Förutom reklamfilm används även mobil och dagspress i kampanjen.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.