Så många har sett Coca-Colas reklam @Hötorget

Coca-Cola låter förbipassagerare spegla sig i emojis i Stockholms tunnelbana.

Tidigare under hösten gjorde Clear Channel en kampanj med Coca-Cola.

Casefilmen har efter en månad fått 350 000 visningar och omnämnts av bland annat AdWeek.

– Vi är så glada över att så många sett den. Vi tycker så mycket om att göra den här typen av kampanjer och nu när vi märker att intresset är så stort så vill vi bara göra mer, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel till Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Digitala utomhuskampanjer är fortfarande väldigt nytt och spännande. Och att man sedan kan slå ihop det med interaktion och glädje så blir resultatet grymt.

Kampanjen går i linje med Coca-Colas ”Choose happiness” koncept. Casefilmen går ut på att förbipasserande bestämmer hur emojin på skärmen ska se ut genom att emojin härmar personen som står framför.

Kampanjen har tagits fram i ett samarbete mellan Coca-Cola, Clear Channel, Isobar, Havelle Media och FlipFlip.

Publicerad 2015-10-23 11.27Uppdaterad 2015-12-06 20.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: