Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Så lyfter Volvo miljöprofilen

En global varumärkeskampanj ska lyfta fram Volvos hållbarhetsarbete.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Oktober 2017, 08:17
Uppdaterad: 16 Oktober 2017, 08:17

Ämnen i artikeln:

VolvoDear Friends

Bakom den globala kampanjen för Volvo Construction Equipment står reklambyrån Dear Friends.

Kampanjen omfattar allt från filmer, foto, reportage, kalenderproduktion, musik och annonsering med material från unika projekt som speglar Volvos hållbarhetsstrategi. Det långsiktiga målet är att stärka Volvos hållbarhetsprofil på ett globalt plan, samt att lyfta Volvo CE:s varumärke.

Nu släpps en tre minuter lång reklamfilm, kallad ”Building Tomorrow” som ett led i kampanjen, med musik speciellt framtagen för Volvo av bandet Moment. Låten ”The River” släpps i samband med premiären för reklamfilmen.

– Kampanjen är ett sätt för oss att visa på vår övertygelse om att vi med fantasi, hårt jobb och innovation kan leda vägen mot att utveckla en renare, smartare och mer uppkopplad värld. Vi är väldigt nöjda med resultatet och samarbetet. Det är den största globala varumärkessatsningen vi har gjort hittills, säger Susanne Karlsson, global varumärkeschef på Volvo Construction Equipment, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är framtagen i samarbete med regissören Kalle Breitholtz (BZE film) och fotografen Marcel Pabst.

Ämnen i artikeln:

VolvoDear Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.