Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Så lanseras Sveriges Mästerkock

Publicerad: 29 December 2010, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

TV4 gör en spinoff på australiensiska ”Masterchef”. Här är lanseringskampanjen.


Ämnen i artikeln:

MeterSveriges mästerkockTV4

Den 12 januari är det premiär för den Meter-producerade svenska versionen av "Masterchef". Programmet marknadsförs med en trailerkampanj i de egna kanalerna samt utomhusreklam under årets första två veckor.

– Det här är som matlagningens 'Idol' och det finns mycket att kommunicera med ett sådant här nytt format. Vi har valt att fokusera på juryn och känslorna som finns i matlagning, säger Åsa Kellner, projektledare för kampanjen.

Kanalen ska dessutom lansera ett webbspel där användarna kan testa sina matlagningskunskaper.

I programmet tävlar amatörkockar mot varandra och rätterna granskas av en jury bestående av krögarna Markus Aujalay och Leif Mannerström samt TV4:s egen Per Morberg.

”Sveriges Mästerkock” bygger på formatet ”Masterchef”, som visades första gången i brittisk tv redan 1990. Sedan dess har det blivit ett tiotal olika lokala produktioner runt om i världen, bland annat i USA - med Gordon Ramsey i juryn.

Arbetsgrupp

TV4

AD – Ida Wahlström

Copy – Ulf Svedlund

Pressansvarig - Kerstin Magnusson

Bildredaktör – Kajsa Andersson

CD – Fredrik Östergren

Produktionsledare – Ebba Axling

Projektledare – Åsa Kellner

 

Produktionsbolag – Broken Doll

Brett Richards

Teza Holmberg

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.