Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så lanseras Refunder.se

Publicerad: 14 April 2014, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Lanseringskampanjen för den delvis Bonnier-ägda cashback-sajten Refunder rullar nu igång i flera kanaler.


Dagens Media har tidigare berättat om att Bonnier Growth Media köper en tredjedel i Refunder.se, en så kallad cashback-sajt där medlemmar får återbäring om de handlar från någon av de nätbutiker som bolaget samarbetar med.

Planerna med investeringen var att sajten skulle gå ut brett, och nu inleds lanseringskampanjen i tv, print och online.

Målet med kampanjen är att få nätshopparna att inse självklarheten i att använda produkten.

Refunders grundare, Victor Dahlborg och Fredrik Ohlson, har tillsammans satt ihop ett team som arbetat med att ta fram kampanjen – som nu börjar rulla i flera Bonnier-ägda produkter såsom bland annat TV4, TV12, Sjuan, Amelia, Sköna Hem och i banners på Bonnier Tidskrifters digitala kanaler.

– För mig var det viktigt att filmerna och de övriga kanalerna vi använder, avdramatiserar cashbackfenomenet och lyfter fram hur självklart det är att använda Refunder.se innan sitt köp, säger Victor Dahlberg, marknadschef för Refunder.se, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Bonnier köper in sig i cashbacksajt

Teamet bakom kampanjen:

Art Director: Niklas Holm – AD&D

Strategisk projektledare: Johan Elsner – Elsner & Östergren

Copywriter: Anna Perrolf – Elsner & Östergren

Regissör: Joakim Thörn

Producent: Pontus Jerrstedt

Mediabyrå: Starcom

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.