Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Så lanserar Viasat Premier League

Publicerad: 29 Juni 2010, 10:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

I våras stod det klart att Viasat tagit över rättigheterna att visa Premier League från Canal Plus. Nu startar lanseringsfilmen för sändningarna. Se den på Dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Premier LeaguePalladiumViasat

Viasat har anlitat produktionsbolaget Palladium för lanseringskampanjen.

Temat är brittiska gangsters som flyttar till Sverige för att kunna se Viasats sändningar från Premier League. Maneret är hämtat från gangsterfilmer som ”Lock Stock and Two Smoking Barrels” och ”Snatch”.

– Det var en väldigt rolig film att göra. Det är extra kul att vi har med Alan Ford, som brukar spela i den sortens filmer, i reklamfilmen, säger Henrik Björn, som har regisserat kampanjen.

Reklamfilmen är inspelad i Manchester mitt under fotbolls-VM.

– Vi kom hem från två intensiva inspelningsdagar i England med väldigt mycket material till kommande längder och versioner av filmen, säger Henrik Björn.

Först ut är en 30 sekunder lång reklamfilm. Senare kommer än längre version på 60 sekunder.

Kampanjen drar igång den här veckan. Sändningarna från den engelska fotbollsligan startar i augusti.

Arbetsgrupp på Palladium

Henrik Björn, Regissör

Jacob Fagerström, Producent

Carl Kristoffersson, Linjeproducent

Aril Wretblad, Fotograf

Jonathan Kaye, Klippare

Olle Ljungman, Musik/ljudläggning

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev