Så hjälper Acne Izettle att få snurr globalt

2016-10-05 08:44  

Det svenska betallösningsföretaget Izettle tar hjälp av Acne för marknadsföra tjänsten på fem marknader. I en reklamfilm vill parterna förmedla flexibilitet, passion och engagemang.

Acne och Izettle har fortsatt arbeta under konceptet ”big things think small” och presenterar nu resultatet av det senaste samarbetet.

– I filmen visualiseras småföretagares vardag hos en frisör med en väldigt liten salong specialiserad på frisyrer med volym, kommenterar Johan Holmgren, creative director, Acne.

Filmen, som spelades in en liten studio i Stockholm, ska visa på småföretagarens passion, engagemang och kravet på flexibla lösningar.

– Vi ville skapa ett visuellt litet utrymme som visar på det dagliga livet för de flesta småföretagare. Den lyfter även fram digitala tjänster och lösningar Izettle har som tidigare varit reserverade för enbart större företag. Samt att vi ville återspegla att Izettle också gör livet enklare för betalande kunder, säger Tommy Carlsson, art director och regissör, Acne i ett pressmeddelande.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt