Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så här lanseras Radio1

Publicerad: 13 Maj 2011, 14:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

På måndag rullar MTG Radio igång lanseringen av Radio1. Jung von Matt står bakom reklamen som ska få folk att ratta in pratradiokanalen.


På måndag startar en bred kampanj för den kommersiella pratradion Radio1. Budskapet är kort och gott att Radio1 är Sveriges nya pratradio. Det kommer att synas i print, i tunnelbanan, på banners, på Spotify och med gerillamarknadsföring. Bland annat blir det ett Speakers Corner i Stockholm, som hämtar inspiration från Hyde Park.

– Aktiviteten med Speakers Corner är precis i linje med vad vi vill att Radio1 ska vara. En uppstickare och en snackis som inte duckar för något ämne, oavsett vad det är, säger Anders Sjöland, marknadschef för MTG Radio, i ett pressmeddelande.

Eftersom kanalen sänds i Stockholm är kampanjen koncentrerad till huvudstaden.

– Äntligen en radiokanal som bryter ny mark för den kommersiella radion. Att satsa på innehåll och programledare som engagerar och får prata till punkt ligger helt rätt i tidsandan, säger Jan Tallroth projektledare på Jung von Matt, i samma pressmeddelande.

Kampanjfakta

Uppdragsgivare:

Jenny Nilsdotter, MTG Radio

Arbetsgrupp Jung von Matt:

Jan Tallroth, Projektledare

Leon Phang, Planner

Claes Nevréus, Copywriter

Daniel Wahlgren, Art director

Jon Palmqvist, Originalare

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.