Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Så går Edelman Deportivo

Publicerad: 17 Augusti 2016, 12:55
Uppdaterad: 17 Augusti 2016, 12:55

Tvåsiffrig tillväxt för Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

Edelman Deportivos andra bokslut (1 juli-30 juni 2016) efter försäljningen till Edelman visar cirka 15 procent tillväxt och 10 procent vinstmarginal, enligt ett pressmeddelande.

De senaste tre månaderna har Edelman Deportivo vunnit uppdraget att bli ny global experiential-byrå för Shell. Uppdraget för Tele2 har utökats under våren och i början av året vann Edelman Deportivo dessutom pr-uppdraget för Renault i Norden.

– Att vara kulturellt relevanta och ha en förtjänad kärna i sin kommunikation blir allt viktigare för varumärken, oavsett om det handlar om traditionella medier, upplevelser på bensinmackar eller innehåll i mobilen. Vi har visat tvåsiffriga tillväxtsiffror sedan starten för sex år sedan, till och med under integrationen föregående år, och Edelmans Stockholmskontor har gått från att aldrig ha visat vinst till att ha bäst siffror i Europa. Vid sidan om att stärka Sverige har vi varit kreativt ansvariga för internationella vunna pitcher till ett värde av ungefär 100 miljoner kronor, säger Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo, i pressmeddelandet.

Under våren lanserade Edelman Deportivo bland annat VR-kampanjen Democratic Front Row för Tele2, en e-postande ringklocka för cykelhjälmen Hövding/MyNewsdesk, och flickan "Sofia" i 3-D, skapad av ansikten från hundratals barn i katastrofområden för Unicef.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.