Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så firade Volvo Lastvagnar den episka Guldäggskvällen

Publicerad: 24 April 2014, 06:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Alla goda ting är tre, sägs det. Under gårdagens Guldäggsgala gav The Epic Split tre Guldägg till Volvo Lastvagnar.


Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Volvo Lastvagnar och Forsman & Bodenfors hämtade hem tre Guldägg för reklamfilmerna för den nya lastbilsserien.

The Epic Split vann i kategorin Film, Hantverk och serien där filmen ingår prisades också med den finaste valören i kategorin Integrerat.

Volvo Lastvagnar vann även det prestigefyllda Titanpriset, som utses av Komms styrelse.

– Det känns fantastiskt, och helt otroligt att vi överhuvudtaget kan vara med i dessa sammanhang med lastbilar. Det är ett bevis på att bra kommunikation går hem oavsett produkt, säger Per Nilsson, presschef för Volvo Lastvagnar.

När Dagens Media når honom är han i färd med att ta sig från Stockholm till Göteborg. Efter en sprudlande gala med tillhörande efterfest är vinnarna något tilltufsade.

– Det blev givetvis lite fest och många glada miner, så i dag är vi lite halvsega, säger Per Nilsson.

Var det någon som provade en Epic Split på efterfesten?

– Haha, nej, då hade man nog sträckt sig.

Hur går ni vidare nu?

– Vi kommer att fortsätta med att försöka hitta nya kreativa sätt att nå ut, både brett och till vår målgrupp. Och utnyttja det nya medielandskapet så gott det går.

LÄS OCKSÅ:

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.