Kampanjer
Så blir Canal Digitals nya manér
Publicerad: 20 februari 2012, 05:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32
I veckan rullar Canal Digital ut sitt nya reklammanér. Bakom kampanjen står reklambyrån TBWA.
DT
Dante Thomsen
Kampanjen, som är framtagen av byrån TBWA och produktionsbolaget Callboy anspelar på att Canal Digital har "en hel värld i satelliten".
Regisserar reklamfilmerna gör Max Vitali, som bland annat gjort flera av Robyns musikvideos.
– Det händer så mycket på tv just nu och det är så mycket mer än bara vanlig tv. Med de här filmerna vill vi visa både på bredden både i vårt utbud och våra funktioner, säger Canal Digitals marknadschef Karin Carlström till dagensmedia.se.
Kampanjen anspelar också på att Canal Digital har bäst ljud och bild på marknaden.
– Det är vad kunderna har behov av, så det trycker vi hårt på.
Förutom tv kommer kampanjen även gå online, i print och i butik.
– Vi går ut i alla våra kanaler. Det har varit ett fantastiskt bra jobb både från byrån och produktionsbolag. Vi är otroligt nöjda.
Arbetsgrupp
PROJEKTGRUPP
Canal Digital
Karin Carlström - Marknadsdirektör
Elin Wisbrant – Projektledare
TBWA
Per Olholt – Projektledare
Annika Molnar – Produktionsledare
Kalle Widgren - CD
Johannes Ivarsson – Copy
Alexander Fredlund – AD
Stefan Gallon – Formgivare
Niclas Norström – Planner
Callboy
Max Vitali – Regissör
Nils Ljungren – Producent
Sofia Björkman – Produktionsledare
Mediacompany
Johan Karlsson – Projektledare
Patrik Meder – TV-chef
Azig Mailyan – TV-Planerare