Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Så blir Canal Digitals nya manér

Publicerad: 20 Februari 2012, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:32

I veckan rullar Canal Digital ut sitt nya reklammanér. Bakom kampanjen står reklambyrån TBWA.


Ämnen i artikeln:

TBWACanal Digital

Kampanjen, som är framtagen av byrån TBWA och produktionsbolaget Callboy anspelar på att Canal Digital har "en hel värld i satelliten".

Regisserar reklamfilmerna gör Max Vitali, som bland annat gjort flera av Robyns musikvideos.

– Det händer så mycket på tv just nu och det är så mycket mer än bara vanlig tv. Med de här filmerna vill vi visa både på bredden både i vårt utbud och våra funktioner, säger Canal Digitals marknadschef Karin Carlström till dagensmedia.se.

Kampanjen anspelar också på att Canal Digital har bäst ljud och bild på marknaden.

– Det är vad kunderna har behov av, så det trycker vi hårt på.

Förutom tv kommer kampanjen även gå online, i print och i butik.

– Vi går ut i alla våra kanaler. Det har varit ett fantastiskt bra jobb både från byrån och produktionsbolag. Vi är otroligt nöjda.

Arbetsgrupp

PROJEKTGRUPP

Canal Digital

Karin Carlström - Marknadsdirektör

Elin Wisbrant – Projektledare

TBWA

Per Olholt – Projektledare

Annika Molnar – Produktionsledare

Kalle Widgren - CD

Johannes Ivarsson – Copy

Alexander Fredlund – AD

Stefan Gallon – Formgivare

Niclas Norström – Planner

Callboy

Max Vitali – Regissör

Nils Ljungren – Producent

Sofia Björkman – Produktionsledare

Mediacompany

Johan Karlsson – Projektledare

Patrik Meder – TV-chef

Azig Mailyan – TV-Planerare

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

TBWACanal Digital

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.