Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

S gör superlokal utomhuskampanj

Socialdemokraterna kritiserar privatiseringen av vårdcentralen Serafen i en kampanj på Hantverkargatan i Stockholm.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 08 September 2014, 12:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:29

Ämnen i artikeln:

Socialdemokraterna

"Vårdcentralen Serafen reades ut av Moderaterna för 700 000 kronor. Såldes vidare för 20 000 000 kronor. Vi kräver en ny lagstiftning mot utförsäljningar till underpris. Vi kallar den lex Serafen."

Det är budskapet i Socialdemokraterna i Stockholmsregionens nya superlokala valkampanj.

Kampanjen, som är framtagen av Socialdemokraternas inhousebyrå, är begränsad till endast fem utomhustavlor i området kring vårdcentralen Serafen på Hantverkargatan i Stockholm.

– Vi gör det här för att visa hur slöseriet av skattepengar gick till när man sålde ut vårdcentraler. Serafen är den kanske mest kända. Vi hoppas kunna påminna människor om den men vi vill också prata mer om privatiseringsvågen. det som sker nu är att man flyttar in privatiseringen på sjukhusen, säger Lisa Hedin, kommunikationschef för Socialdemokraterna i Stockholmsregionen till Dagens Media.

Kampanjen är väldigt lokal, den är inte för lokal?

– Det här är en sak vi gör, vi gör ju många olika saker i en valrörelse och vi tror att den sammantagna bilden blir bra. Vi har haft två köpta kampanjer men med vår inhousebyrå gör vi saker nästan varje dag fram till vallokalerna stänger.

Ämnen i artikeln:

Socialdemokraterna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.