Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ruth gör avskedsfilmer för MOD

MOD kampanjar för att sprida kunskap kring organdonation.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Januari 2014, 07:36
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:52

Ämnen i artikeln:

Ruth

Nystartade organisationen MOD, Mer organdonation, jobbar för att sprida kunskap och förståelse kring organdonation i Sverige. Nu lanserar de "avskedsfilmer", framtagna av reklambyrån Ruth och Linda Callenholt på Hobby film.

Kommunikationskonceptet går under namnet "Filmerna vi aldrig vill visa". I filmerna får tittarna följa några personer som står på väntelistan för att få ett nytt organ.

– För alla på väntelistan är döden och existensiella frågor sådant man brottas med varje dag. Därför har vi hjälpt tre personer på väntelistan att spela in varsin avskedsfilm. Vårt löfte till dem är att visa deras avsked om det ofattbara skulle inträffa, dvs. att de går bort i väntan på sitt organ, säger Peter Carstedt, grundare av MOD i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

MOD:

Peter Carstedt, grundare MOD - Mer organdonation

Martha Ehlin, grundare MOD - Mer organdonation

Ruth:

Annika Carstedt, projektledare

Anders Granberg, art director

Fredrik Claesson, art director

Tosse Sund, copywriter

Henrik Täppmark, creative director

Magnus Welander, formgivare

Markus Ahlm, byråproducent Colony

 

Hobby film:

Linda Callenholt, regissör

Frida Alexandersson, producent

Calle Isberg, exekutiv producent

Håkan Wärn, klippare

Linus Eklund, fotograf

Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.