Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 10 januari 2014, 07:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52
MOD kampanjar för att sprida kunskap kring organdonation.
Ämnen i artikeln:
RuthDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nystartade organisationen MOD, Mer organdonation, jobbar för att sprida kunskap och förståelse kring organdonation i Sverige. Nu lanserar de "avskedsfilmer", framtagna av reklambyrån Ruth och Linda Callenholt på Hobby film.
Kommunikationskonceptet går under namnet "Filmerna vi aldrig vill visa". I filmerna får tittarna följa några personer som står på väntelistan för att få ett nytt organ.
– För alla på väntelistan är döden och existensiella frågor sådant man brottas med varje dag. Därför har vi hjälpt tre personer på väntelistan att spela in varsin avskedsfilm. Vårt löfte till dem är att visa deras avsked om det ofattbara skulle inträffa, dvs. att de går bort i väntan på sitt organ, säger Peter Carstedt, grundare av MOD i ett pressmeddelande.
MOD:
Peter Carstedt, grundare MOD - Mer organdonation
Martha Ehlin, grundare MOD - Mer organdonation
Ruth:
Annika Carstedt, projektledare
Anders Granberg, art director
Fredrik Claesson, art director
Tosse Sund, copywriter
Henrik Täppmark, creative director
Magnus Welander, formgivare
Markus Ahlm, byråproducent Colony
Hobby film:
Linda Callenholt, regissör
Frida Alexandersson, producent
Calle Isberg, exekutiv producent
Håkan Wärn, klippare
Linus Eklund, fotograf
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Ruth