Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kampanjer

Rulltrappekaos blir pr för Reebok

Reebok gör pr av stillastående rulltrappor i Stockholms tunnelbana tillsammans med The Viral Company.


Publicerad 2015-02-20 09:41

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:

I lördags skedde en tragisk olycka i en rulltrappa Stockholms tunnelbana. En äldre kvinna skadade sig allvarligt och riskerade att förlora benet. Det hela ledde till att rulltrapporna på ett tiotal tunnelbanestationer stoppades och de står fortfarande still.

Men det som är ett problem för tunnelbaneresenärerna har tagits tillvara som en möjlighet av digitalbyrån The Viral Company och Reebok.

I en kvickt ihopsatt kampanj hjälpte Reebok till att bära människor och tunga väskor upp för en av Stockholms längsta rulltrappor på Östermalms tunnelbanestation.

Charlotte Wik är pr-manger på Reebok.

– Vi på Reebok gillar ju att lyfta tunga saker så när vi såg att rulltrapporna stod stilla kom vi på att vi kunde göra en insats, säger hon.

Till sin hjälp tog Reebok medlemmar från gymmet Fit4life Crossfit, som iklädda Reebok-kläder bar folk upp för rulltrapporna istället för att göra sitt vanliga morgonpass.

– Vi har fått bära allt möjligt, hundar, väskor, människor och en av städarnas vagnar, säger Charlotte Wik.

Markus Schramm på The Viral Company tar vid:

– Vi vill berätta en historia som utgår från Reeboks slogan ”be more human”. Att hjälpa till och jobba med kroppen på det här sättet samtidigt tycker vi ramar in det väl.

Hur har folk reagerat på att ni filmat mitt i rusningstrafiken?

– Filmningen har inte stört trafikanterna, vilket var prio för oss. De som fick bärhjälp har varit väldigt tacksamma och glada.

Bildmaterialet kommer sättas ihop och presenteras under dagen för spridning på webben. Reebok hann med att ge ett tjugotal personer bärhjälp i morgonrusningen.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.