Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ronald McDonald Hus kör valkampanj

Publicerad: 9 september 2010, 07:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Mitt i valtider passar Ronald McDonald Hus i Göteborg på att gå ut med en egen valkampanj på temat ”Inget val 2010”. Bakom kampanjen står Welcom.


Ronald McDonald Hus är hemliknande boenden för familjer med svårt sjuka barn som tvingas lämna sin hemort för att få specialistvård.

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen och kunskapen om Ronald McDonald Hus verksamhet.

Kampanjen smygstartade med en Facebook-grupp. Idag blir det även annonser i Göteborgs-Posten och på McDonaldsrestauranger i Göteborg, och vid Nordstan bygger Ronald McDonald Hus upp en egen valstuga.

– Kampanjen handlar om att höra vittnesmål och ta del ab erfarenheter från familjer som bott i husen. De kommer att dyka upp i valstugan där man kan träffas och prata, den andra mötesplatsen är Facebook, säger Adam Wladis, pr-ansvarig på Welcom.

Ett sekundärt syfte är också att samla in pengar till verksamheten och till bygget av ett femte Ronald McDonald Hus i Sverige.

Arbetsgrupp

Projektledare: Ulrika Brinkenberg Produktionsledare: Anna Rosenqvist AD: Andreas Larsson och Hanna Westberg Copywriter: Niclas Hallgren PR-ansvarig: Adam Wladis Kund: Anna-Karin Norrman, verksamhetsansvarig Ronald McDonald Hus, Göteborg

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev