Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Röjning fixar webbshop åt Gooh

Publicerad: 21 Augusti 2009, 03:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Därför gör Gooh det möjligt för privatpersoner att beställa hem färdig mat, på en sajt som reklambyrån Röjning tagit fram.


Gooh grundades 2005 genom ett samarbete mellan Operakällan och Lantmännen. Affärsidén har hittills varit att är att sälja vällagad hämtmat i butiker. Men inom tre veckor ska företaget öppna en ny webbshop. Då kan kunder i Stockholmsområdet beställa färdigmat till valfri adress i området.

– Fler efterfrågar att kunna köpa god färdiglagad mat, säger Jonas Regnér, vd för Gooh.

Allt fler svenskar köper färdig mat och enligt Jonas Regnér är det take away-delen som tjänar mest pengar. Men att leverera mat har också vissa utmaningar.

– Svårigheten är att maten måste vara varm när den levereras, berättar Jonas Regnér.

Den nya webbshopen har tagits fram av reklambyrån Röjning. Den kommer inte att lanseras med någon kampanj. Istället väljer Gooh att berätta om det i sina egna måltidsbutiker.

– Vi smyger igång webbshopen och ser hur stort intresset blir, säger Stina Jakobsson, marknadschef på Gooh. 

Camilla Olsson

camilla@dagensmedia.se.

Arbetsgrupp på Röjning

Projektledare: Ylva Hennix Ripa

Planner: Georg Sievert

Art Direcotr/Webb: Jakob Eklund

Copywriter: Charlotte Wik

Art Director/film= Jenny Von Döbeln

Camilla Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.