Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Röda Korset uppmanar till handling

Röda Korset uppmanar i en ny kampanj svenska folket att sätta hjälpen i rörelse.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 29 November 2013, 05:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:55

Ämnen i artikeln:

Röda KorsetAbby Norm

Med hjälp av kampanjen vill Röda Korset vara ett alternativ till den vanliga konsumtionen i jul. I samband med kampanjen öppnar välgörenhetsorganisationens nya webbshop.

Bakom kampanjen står reklambyrån Abby Norm.

– Vi tror det finns en potential i att fokusera på själva givarögonblicket, och visa att det faktiskt händer något när man skänker pengar. Därför skapade vi konceptet ”Sätt hjälpen i rörelse” och koncentrerar budskapet i reklamen kring de ringar på vattnet som varje bidrag skapar, säger Olle Nordell, copywriter och cd på Abby Norm, i ett pressmeddelande.

Kampanjen består av reklamfilm, annonser, banners och ska även synas i tunnelbanan. Abby Norm har också designat de nya gåvobevisen. Dessa består av ett kort där man visuellt kan se rörelsen när kortet dras ut för att läsas.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare, Röda Korset: Malin Barnö och Viken Wetlesen, Kampanjledare på Röda Korset

Arbetsgrupp Abby Norm: Emil Frid, AD/CD, Olle Nordell, Copywriter/CD, Helena Lonaeus, Designer, Amanda Liljenäs, Produktionsledare, Anders Knutsson, Projektledare, Emily Pennström, Originalare.

Produktionsbolag: Autoboys

Design av webbshop: Panagora, Malin Kullberg, Projektledare, Johan Wahlberg, AD, Jimmy Gustafsson, Design, Daniel Lindholm, CD, Moon-Suck Song, Strategisk rådgivare.

Ämnen i artikeln:

Röda KorsetAbby Norm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.