Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Rizzos höstkampanj frontas av stilkonsulter

Publicerad: 19 augusti 2016, 06:50
Uppdaterad: 19 augusti 2016, 06:55

Stilkonsulterna Lisa Lindqwister och Lalle Johnson ska inspirera i Rizzos höstkampanj.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Nu lanserar Rizzo höstens stora modekampanj tillsammans med två av Sveriges främsta stilkonsulter, Lisa Lindqwister och Lalle Johnson. I kampanjen ger de sina bästa råd om hur du "snyggt bygger din garderob efter dina skor". 

Först ut i kampanjen är Lisa Lindqwister. Hon är en av Sveriges mest erfarna stylister och moderedaktör för en av landets största modetidningar.

– Jag ser Rizzo som en given aktör på marknaden med ett högkvalitativt och stilistiskt utbud av skor och accessoarer. Som stylist och kreativ konsult är jag ständigt nyfiken på att utforska och integrera nya trender i kvinnors vardagliga stil. Mitt signum är starka silhuetter och kontraster som alltid klingar nytänkande och bärbart, säger Lisa Lindqwister i ett pressmeddelande.

Lalle Johnson har över 30 års erfarenhet i branschen där han började som modell. Han fotas aktivt av streetstyle-fotografer över hela världen och driver idag det egna klädmärket "Mr. Johnsons Wardrobe" vid sidan om styling- och konsultjobb för mode- och reklamkunder.

"Tillsammans kommer Lisa Lindqwister och Lalle Johnson under hösten inspirera och dela med sig av sina tips och råd för den ultimata skogarderoben. Fokus kommer att ligga på klassiska skomodeller som pumps och boots men även hur man tar hand om sina skor på bästa sätt säsong efter säsong", skriver man i pressmeddelandet.

Enligt Annelie Johansson, marknadschef på Venue Retail Group, vill Rizzo ”inspirera, rekommendera och kommunicera ett innehåll med värde för kunden”. Kopplingen till att använda Sveriges främsta stilkonsulter som rådgivare och ansikten utåt till Rizzos kunder menar hon därför känns därför helt rätt.

Kampanjen kommer synas i samtliga Rizzo-butiker samt i Rizzos digitala kanaler från och med igår den 18 augusti.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.