Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Rix Morronzoo i dysfunktionell kampanj

MTG Radio byter payoff för morgonshowen Rix Morronzoo.


Publicerad 2011-04-26 13:18
Uppdaterad 2015-12-06 15:13

Ämnen i artikeln:

MTG Radio

Dela artikeln:

Den tidigare payoffen ”Tre viljor, en radioshow” byts nu ut mot ”Lär känna Sveriges mest dysfunktionella familj”.

Anledningen till bytet är den nya programledarkonstellationen.

– Den nya sammansättningen av programledare har en annan dynamik som inte bygger lika mycket på konflikter. ”Lär känna Sveriges mest dysfunktionella familj” öppnar upp för lyssnaren att lära känna programledarna och även ta plats i denna väldigt udda familj, säger Ulrika Wallin, marknadschef för Rix FM på MTG Radio.

I annonserna får vi se de tre programledarna Sofia Wistam, Roger Nordin och Ola Lustig som olika typsvenska karaktärer, bland annat som kungen och drottningen.

Kampanjen går i print och utomhus. Den är framtagen av Jung von Matt.

Arbetsgrupp

Jan Tallroth, projektledare

Jacob von Corswant, ad

Erik Wingfors, copywriter

Camilla Thunell, planner

Jon Palmqvist, formgivare

Fotograf: Sven Prim

Uppdragsgivare: Ulrika Wallin, MTG Radio

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.