Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Rix Morronzoo i dysfunktionell kampanj

Publicerad: 26 April 2011, 13:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

MTG Radio byter payoff för morgonshowen Rix Morronzoo.


Ämnen i artikeln:

MTG RadioJung von MattRix Morronzoo

Den tidigare payoffen ”Tre viljor, en radioshow” byts nu ut mot ”Lär känna Sveriges mest dysfunktionella familj”.

Anledningen till bytet är den nya programledarkonstellationen.

– Den nya sammansättningen av programledare har en annan dynamik som inte bygger lika mycket på konflikter. ”Lär känna Sveriges mest dysfunktionella familj” öppnar upp för lyssnaren att lära känna programledarna och även ta plats i denna väldigt udda familj, säger Ulrika Wallin, marknadschef för Rix FM på MTG Radio.

I annonserna får vi se de tre programledarna Sofia Wistam, Roger Nordin och Ola Lustig som olika typsvenska karaktärer, bland annat som kungen och drottningen.

Kampanjen går i print och utomhus. Den är framtagen av Jung von Matt.

Arbetsgrupp

Jan Tallroth, projektledare

Jacob von Corswant, ad

Erik Wingfors, copywriter

Camilla Thunell, planner

Jon Palmqvist, formgivare

Fotograf: Sven Prim

Uppdragsgivare: Ulrika Wallin, MTG Radio

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev