Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Rivers första kampanj för Absolut

Publicerad: 21 April 2011, 05:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

Absolut går ut i en internationell kampanj i digitala medier.


Ämnen i artikeln:

AbsolutRiverPernod Ricard

Dagensmedia.se kunde i februari berätta om samarbetet mellan Absolut och River. Nu kommer den första kampanjen.

Kampanjen är varumärkesbyggande och enligt ett pressmeddelande ligger fokus på att visa upp svenska platser som Absolut får sin inspiration ifrån. Tanken är sedan att besökarna på kampanjsajten ska koppla en Foursquare-plats till någon av inspirationskällorna.

Kolla in kampanjsajten här.

Dagensmedia.se har sökt Maja Johansson, varumärkeschef för Absolut på Pernod Ricard.

Arbetsgrupp

Ellen Westfelt, Account Project Manager; Daniel Matsuda, Creative Director; Nicolas Grasset, Creative Technology Director; Nicolas Belloni, Interaction Designer; Frenne Hirani, Digital Art Director; Alberto Jeldez, Digital Art Director; Johan Grönwall, Copywriter; Krzysztof Bergendahl, Front End Developer; Abrar Hussain, Programmer;  Patrik Brühl, Sales Director.

Maja Johansson, Brand Manager, Pernod Ricard/Absolut.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AbsolutRiverPernod Ricard

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev