Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Risifrutti blir Risitutti

Publicerad: 22 Augusti 2017, 09:32
Uppdaterad: 22 Augusti 2017, 09:36

Risifrutti blir Risitutti i ny kampanj.

För att uppmärksamma vikten av att upptäcka bröstcancer i tid byter mellanmålet Risifrutti namn till Risitutti på två miljoner förpackningar.


Namnbytet kommer att pågå under augusti och september och är ett initiativ för att stödja Bröscancerfondens arbete.

Varje år diagnosticeras över 9 000 kvinnor med bröstcancer, som är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige.

– Genom att byta ut namnet på förpackningarna från Risifrutti till Risitutti vill vi uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger Alia Jassim, Brand Manager på Risifrutti, i en kommentar.

Kampanjen har också fått en egen hashtag: #kollaenextragång.

– Kampanjen riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning. Vi vet att tidig upptäckt räddar liv. Och vi vet att det kan ta tid att få till en god vana. Ju förr en kvinna lär känna sina bröst, desto bättre i syfte att upptäcka eventuella förändringar i ett så tidigt skede som möjligt, säger Bröstcancerfondens generealsekreterare Marit Jenset.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.