Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 Augusti 2011, 05:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02
Riksteatern gör uppror mot Stockholm Stad, som tidigare stoppade utomhuskampanjen för gatukonstkonventet ”Art of the Streets”.
Ämnen i artikeln:
RiksteaternNär Riksteatern ville göra reklam för sitt gatukonstevent "Art of the Streets" på kulturtavlorna i stan sa Stockholm Stad nej med hänvisning till stadens klotterpolicy.
Ceylan Holago, projektledare och producent på Riksteatern, sa då till dagensmedia.se att hon var besviken, men inte förvånad.
Beslutet väckte upprorsanda hos initiativtagarna och under eventet i helgen kontrade de med flygreklam med texten "Grafitti can't be stopped" - allt enligt principen luften är fri.
"Art of the Streets" lockade nära dubbelt så många besökare i år.
Synnöve Almer
Ämnen i artikeln:
Riksteatern