Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Riksgälden flyttar till modern tid

Publicerad: 3 september 2010, 12:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Riksgälden skruvar till förlorar-konceptet i nya kampanjen med payoffen ”Trygghet för hela slanten”.


På måndag drar Riksgälden med en kampanj om fördelarna med att spara i premieobligationer. Kampanjen är en mjukstart inför höstens premievalsreklam på temat ”Gillar du att vinna, men hatar att förlora”.

– Det har varit ganska tyst från Riksgälden mellan premiekampanjerna, men nu går vi ut och kommunicerar om Riksgälden som sparalternativ. Vi har förflyttat förlorarkonceptet till nutid och talar om dåliga placeringar istället för om dåliga förlorare, säger Robert Nygren, projektledare på Storåkers.

Kampanjen går bara i TV4-husets kanaler. En av reklamfilmerna, som handlar om antikviteter, är hela 2.20 minuter lång och ska gå ensam i reklamblock kring bland annat ”Antikdeckarna”. En annan av de tre filmerna driver med programmet "Draknästet”.

Arbetsgrupp Storåkers:

Robert Nygren, Projektledare

Mirja Hjelm, Produktionsledare

Ola von Bahr, ad

Christian Heinig, copy

Eric Moretti, Original

 

Uppdragsgivare: Christin Dylén, Riksgälden

 

Produktionsbolag Callboy

Max Vitali, regissör

Nils Ljunggren, producent

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev