Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 september 2010, 08:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39
Ridderheims vill ta hämtpizzans plats i hemmet med nya produktserien Tapas Take Away. Se reklamfilmen på Dagensmedia.se
Ridderheims hoppar på färdigmatstrenden och lanserar Tapas Take Away. Goss står bakom koncept, förpackningar och reklam. Huvudmedier är tv och butiksreklam.
– Konceptet utgår från längtan efter festlig och riktigt god mat ibland är större än lusten att laga den. Det är utgångspunkten både för produkter och reklam, säger Johan Good, strateg och planner för kampanjen på Goss.
Läs mer om kampanjen i Dagens Media Plus.
Johan Good (strateg/planner), Fredrik Toreskog (projektledare), Gunnar Skarland (ad), Ulrika Good (copy), Lena Kling (operativ projektledare), Lena Björklund Henriksson (originalare), Mimmi Andersson och Jan Eneroth (Goss Design)
Produktionsbolag: Hobby Factory (Gustav Oldén, producent/Camilo Altera, regissör)
Kund: Patrik Birgander, Ridderheim
Synnöve Almer