Kampanjer
Renée delar ut miljoner i TV3
Publicerad: 27 februari 2012, 05:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31
På måndag börjar kampanjen inför Postkodlotteriets nya program "Miljonjakten" i TV3.
I "Miljonjakten" kan en person i studiopubliken och en person bland tv-tittarna vinna 10 miljoner kronor var – så länge de har en lott från Postkodlotteriet.
Programmet har premiär den 4 mars i TV3. I dag startar en omfattande reklamkampanj med programledaren René Nyberg som dragplåster. Kampanjen går i TV4 och MTG:s kanaler och på stortavlor över hela landet.
Kampanjen är gjord av Pampas produktion.
Programmet kommer även lanseras med en tävling i MTG Radio-kanalen Rix FM. Eftersom "Miljonjakten", precis som TV4.s "Deal or no deal", handlar om att välja rätt väska, placeras ett antal guldväskor ut i olika städer. Under dagen ges ledtrådar i Rix FM om var väskorna finns.
– Vi kommer även testa en ny grej och sms:a alla våra mobilkunder de dagar som programmet går, och påminna dem om att titta, säger Anders Årbrandt, försäljnings- och marknadsdirektör på Postkodlotteriet.