Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Kampanjer

Renault vill hjälpa familjer med samtalen

Renault släpper en app som ska hjälpa alla i familjen att få säga sitt.


Publicerad 2017-06-14 12:35

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Bilvarumärket Renault beskriver den nya appen C-Me, Conversations made easy, som en konversationstjänst som ”kurerar samtal där alla i familjen får prata om sina ämnen”.

Enligt en undersökning som Renault tagit fram i samarbete med Sifo uppger var tredje familj att de äter middag tillsammans max varannan dag och att de inte hittar tillräcklig tid för att prata med varandra.

Men mer än hälften av familjerna åker bil ihop flera gånger i veckan, och nästan var femte familj åker bil tillsammans varje dag. Därför anser Renault inte helt förvånande att bilen är det perfekta stället för samtal.

– Som småbarnsförälder vet jag att vardagslivet blir allt stressigare. Mellan jobb, förskolehämtning och fritidsaktiviteter har bilen idag blivit en förlängning av hemmet, ett extra rum där de samtal som inte hinns med i vardagen kan få ta plats. För oss är det viktigt att visa familjer att vi förstår vardagslivets utmaningar, både i och utanför bilen, säger Annelie Söderberg, marknadskommunikationschef på Renault, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen, som är ett led i marknadsföra den nya Renault Megane, står Edelman Deportivo. Appen har tagits fram av We are yours.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.