Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Renault lanserar "The Renault Way"

Publicerad: 13 April 2015, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Nya filmer som fokuserar på den svenska marknaden. Det är en av ingridienserna i Renaults nya kommunikationsplattform i Sverige.


Renault genomför en global ompositionering av sitt varumärke och ska ändra allt från logotyp till tagline. I samband med den nya globala varumärkesplattformen, som går under namnet "Passion for life", släpper också Renault Sverige en ny kommunikationsplattform för den svenska marknaden.

- Renault tar fram bilar för livets olika skeden och det här är ett sätt för oss att kunna visa det rent kommunikationsmässigt. Till skillnad från många andra bilreklamer har vi valt att fokusera på vardagliga händelser istället för de små delarna av våra liv, som att ta bilen ut till landet, säger Lars Höglin, marknadskommunikationschef för Renault i Sverige, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi vill visa hur olika bilar passar in i svenskarnas liv i dag och hur vi kan göra människors vardag lite roligare.

Den nya kampanjen går under namnet "The Renault Way" och kommer att lanseras med lokalt producerat material i tv, webb-tv, print, online och direktmarknadsföring.

– Vi kommer att jobba med det här under de närmaste åren. Den nya reklamfilmen är den första delen i kampanjen, men vi kommer också framöver att jobba med "The Renault Way" för många typer av kommunikation. Det är en plattform som är flexibel och kan inrymma mycket, säger Lars Höglin.

Den nya kampanjen har tagits fram av reklambyrån Reputation.

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.