Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Renata i Lätta-reklam

Publicerad: 11 September 2009, 09:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Lätta styr om marknadsföringen till ett svenskare tilltal. Äventyrerskan Renata Chlumska är bordsmargarinets nya frontpelare.


– Vi flyttar kommunikationen något med en kampanj som gör att Lätta förknippas mer med svenska värden. Vi har jobbat med Renata Chlumska tidigare och det har gett ett bra gensvar, säger Claes Carnefeldt, projektledare för Lätta på Spinn Action Marketing, som står bakom kampanjen.

Lätta har tidigare gått i tv med tysk reklamfilm. Den här gången blir det en svensk version som förstärker associationen till hav, sunt liv och njutning.

– Vi får se om det blir mer lokalanpassad reklam i Sverige framöver. Det beror på kampanjens resultat, säger Claes Carnefeldt.

Tv-reklamen har spelats in i Stockholms ytterskärgård med en paddlande Renata Chlumska. Filmens payoff ”En naturlig del av mitt aktiva liv” går igen resten av reklamen.

Jennie Abrahamson har gjort musiken. Låten ”In this life” från hennes förra skiva har anpassats för reklamfilmen.

– Vi har lagt extremt mycket kraft på musiken och använder en an artist som är mycket i ropet nu, säger Claes Carnefeldt.

Kampanjen syns i print, bland annat i Topphälsa, och med en butikskampanj. Dessutom blir det en kampanjdel på den egna sajten och banners på TV4.se och Spotify. Reklamen riktar sig främst till kvinnor 20 till 40 år.

Byråfakta

Kund: Unilever/Lätta

Uppdragsgivare: Kristina Petersson, Marianne Heydari

Byrå : Spinn Action Marketing

Arbetsgrupp Spinn:

Projektledare: Claes Carnefeldt, Produktionsledare: Malin Ryfors, AD: Lotta Bertilsson, Copy: Richard Wästberg, Original: Veronica Björklund.

 

Produktionsbolag: Rawfilm - Peter Cederquist

Web: Hansolo

Musik: Jennie Abrahamsson (In this life)

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.