onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Relansering lyfte Jack Daniels

Publicerad: 10 februari 2012, 06:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Jack Daniels är den mest sålda whiskeyn på krogen under 2011. Anledningen enligt produktchefen – flaskans nya design aktiviteter i de sociala medierna.


DT

Dante Thomsen


I september förra året relanserades den klassiska hårdrockswhiskeyn Old 7 i ny skrud.

– Även om ändringarna är små tränger sig en ny, maskulin och rik känsla på lite mer än tidigare. Om alla omedelbart kommer känna skillnaden är osäkert, sa Fredrik Perlskog på Jack Daniel's pr-byrå Kelly and Pling.

Samtidigt anordnade pr-byrån flera aktiviteter i de sociala medierna.

Och trots att den nya designen fått kritik för att inte skilja sig nämnvärt från originalet jublar nu grosshandlarfirman Philipson Söderberg, som säljer Jack Daniels i Sverige.

Enligt statistik från Statisticon har försäljningen av Jack Daniels ökat med 10 procent under 2011. Det är också den mest sålda whiskeyn på krogen.

– Vi har rönt stor uppmärksamhet både i sociala och traditionella medier. Sverige är en marknad med många aktörer och tuff konkurrens så att Jack Daniel’s är nummer ett ser jag som ett bevis på varumärkets styrka säger Jack Daniels produktchef Erik Leijonhufvud i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev