Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Rekorderlig lär ut svenskhet

Publicerad: 23 Augusti 2012, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Rekorderlig Cider går nu ut i en internationell kampanj för att lära ut "det traditionellt svenska".


Den Londonbaserade byrån Apartment A har tagit fram flera virala kampanjfilmer för Rekorderlig Cider, som säljs av Åbro.

Kampanjfilmerna går under parollen "Beautifully Swedish" och handlar om en skola där man lär ut det så kallat autentiskt svenska. Filmerna handlar om allt från renar till sport och visar upp svenskarnas beteenden med en stor portion humor.

Filmerna går, enligt campaignlive.com, på livsstils-, mode och nöjessajter i Storbritannien samt på nätet, bio och via digitala kanaler i Australien. Filmerna finns även tillgängliga på Rekorderlig Ciders Youtubekanal och Facebooksida.

Filmerna hyllas på bland annat campaignlive.com, creativity-online.com och brandrepublic.com.

"Rekorderlig Ciders "Beautifully Swedish"-kampanj är, precis som väntat, helt oväntad", skriver creativitiy-online.com bland annat.

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/4JUpe46hzY8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.