Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Reklamtrenden – en arg jul

Publicerad: 25 November 2015, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:20

I går skrek Kjell Bergqvist ut sin ilska i Plan Internationals kampanj. Nu önskar Christina Jutterström en arg jul i Wateraids kampanj.


"Jag blir så förbannad Nej, nej nej!" skriker Kjell Bergqvist i Plan Internationals reklamfilm där han reagerar på nyheten om att Årets julklapp 2015 är en robotdammsugare.

Ilska tycks vara årets reklamtrend bland hjälporganisationerna. I dags släpper nämligen Wateraid den första delen i sin julkampanj Arg jul där ett antal kändisar önskar arg jul istället för god jul.

Först ut är medieprofilen Christina Jutterström.

– Alla kändisar som är med kommer att spela in varsin kortfilm där de hälsar arg jul och uppmanar andra att använda sin ilska över situationen till att göra något konstruktivt, har Petter Gustafsson, kommunikatör på Wateraid, tidigare sagt till Dagens Media.

Christina Jutterströms film är riktad till företag. Nästa vecka kommer Wateraid gå ut med filmerna riktade mot privatpersoner, med Sofia Helin, fotbollstränaren Janne Andersson, Arga Snickaren och flera andra kändisar.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.