Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Reklamlåten som toppar Billboard-listan

Kelly Clarksons hitlåt "Stronger" är soundtracket till den globala kampanjen för Toyotas nya modell Camry. Nu toppar låten Billboardlistan i USA.

Dante Thomsen


Publicerad: 09 Februari 2012, 09:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:33

Ämnen i artikeln:

Toyota

Att låtar som används i reklamkampanjer toppar den amerikanska Billboardlistan hör till ovanligheterna, men med Toyotas globala kampanj för bilmodellen Camry har det blivit verklighet.

Kelly Clarkson-låten "Stronger", som skrivits av svenskarna Jörgen Elofsson och Ali Tamposi, ligger just nu etta på Billboardlistan och kommer göra det i minst en vecka till.

Jörgen Elofsson har också skrivit låten i en uppmärksammad global kampanj från Fiat där Jennifer Lopez sjunger.

– Det känns fantastiskt att låten Stronger ligger etta på Billboard I USA, säger Jörgen Elofsson. Det är nästan exakt 10 år sedan jag hade min första etta på Billboard och även den gången var det med en låt till Kelly Clarkson, säger Jörgen Elofsson.

Bakom kampanjen står Toyotas byrå Saatchi & Saatchi.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/u-b4x0mGPIc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ämnen i artikeln:

Toyota

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.