Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Reklamfilmen som var för läskig för TV4

Netonnet tog inför Halloween fram en skräckfilmsinspirerad reklamfilm. Den ansågs dock som alltför läskig av TV4. Nu sjösätts istället en censurerad version i tv-kanalerna.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Oktober 2012, 08:12
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:08

Ämnen i artikeln:

MECGarbergsNetonnet

Netonnet tog tillsammans med Garbergs fram en reklamfilm som var inspirerad av höstens skräckfilmer. När företaget visade filmen för TV4 så fick de dock beskedet att de inte kunde visa filmen.

– Vi hade tänkt göra den här filmen som en reklamfilm i tv, men i kortare version. Vi funderade på om det kunde vara för magstarkt och kontrollerade med TV4 och de sa nej, det här kan vi inte visa, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Netonnet, till dagensmedia.se.

Varför gjorde ni en så skrämmande film?

– Hösten är en bra period för oss när gäller produkter för att titta på film. Det går många filmer under hösten och då ville vi ta fasta på filmupplevelsetemat. Vi ville göra en komisk parodi på skräckfilmer men ju längre det gick desto läskigare blev det.

Var den läskiga filmen tänkt att vara en reklamfilm eller är den ett sätt att väcka uppmärksamhet?

– Nej, tanken var att göra en film. Den censurerade version som går i tv nu var inte tänkt från början.

Vad visar ni för film nu?

– Vi hade lite tid på oss att justera kampanjen, så vi gör en kortare trailer till den långa läskiga filmen kan man säga. Det är den som får gå i tv, den är inte så läskig.

Mediebyrå är MEC.

Ämnen i artikeln:

MECGarbergsNetonnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.