Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Reklambyrån skyller på produktionsbolaget

Publicerad: 17 Oktober 2013, 10:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Reklambyrån Holy Diver tar avstånd från anklagelserna om plagiat – och hänvisar till produktionsbolaget.


Ämnen i artikeln:

KappahlHoly Diver

Tidigare i dag berättade Dagens Media att Cirkus Cirkör anklagar klädkedjan Kappahl för plagiat.

Det är kampanjfilmen "Knitted Trends", i vilken modellerna omges av garnnystan och stickor i jätteformat, som Cirkus Cirkör ser som ett plagiat av deras föreställning "Knitting Peace".

Enligt Cirkus Cirkör hade Kappahl tidigare kontaktat dem och ville låna rekvisita till filmen, men fick nej.

Andreas Grimelund, vd på reklambyrån Holy Diver som tog fram kampanjen skjuter över ansvaret på produktionsbolaget som gjorde filmen.

– Jag har inte varit inblandad i diskussionen. Den skedde mellan scenografen som anlitades av The Producers och Cirkus Cirkör, säger han till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Att de blivit upprörda kom till min kännedom först när Cirkus Cirkör återkom till Kappahl för några veckor sedan.

Är filmen ett plagiat, anser du?

– Själva idén att använda sig av oversize stickade saker kan ingen i sig hävda ägarskap till.

Dagens Media har sökt Kappahls marknadsavdelning och Mats Wolgers, vd på The Producers.

LÄS OCKSÅ:

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

KappahlHoly Diver

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev