Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Reklambyråchefen: "Vi har inte fått en enda donut"

Publicerad: 27 November 2014, 11:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Hallå där... Johan Jäger, creative director på Jung von Matt, som nästa vecka är med och öppnar Dunkin' Donuts första Sverige-restaurang i Täby.


Ni marknadsför Dunkin' Donuts med "The hole new fika". Berätta om kampanjen.

– Det är en kul take på fikabegreppet. Vi är ett fikaland och Dunkin' Donuts är en av världens största kaffekedjor. De känns som en frisk fläkt i den svenska fikakulturen. De kommer att bli en tuff konkurrent mot de etablerade kaffekedjorna, men även mot Mcdonalds och Max.

Fikamarknaden känns packad i Sverige. Hur ska Dunkin' Donuts sticka ut?

– De är ett roligt varumärke. Det känns mer färglatt och kanske inte så konservativt som kaffe- och fikamarknaden kan vara. Det är en stor fördel för dem tror jag, säger han och tillägger.

Att vara Dunkin' Donuts reklambyrå har dock inte inneburit några kulinariska fördelar.

– Haha. Den som står först i kön vid öppningen i Täby kommer faktiskt att få äta Svergies först Dunkin' Donuts. Vi har inte fått en enda donut än.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.