Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Regnbågsannons från Björn Borg i Moscow Times

Publicerad: 26 September 2013, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Björn Borg marknadsför sin nya webbshop i Ryssland med en regnbågsannons i Moscow Times.


Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

Med en regnbågsannons i Moscow Times gör Björn Borgs webbutik debut i Ryssland.

Helsidesannonsen föreställer enfärgade kalsonger som vikts och staplats i regnbågens färger. En kommentar till Rysslands hårt kritiserade antigay-lagar.

– Vi öppnar upp vår e-handel mot den ryska marknaden och har valt att utforma öppningskampanjen som vi gjort för att markera att vi tar ställning för alla människors rätt att älska vem man vill och med vem man vill, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, till Dagens Media.

Annonsen går på sidan tre i Rysslands största engelskspråkiga tidning.

– Med den når vi vår ryska målgrupp - unga, moderna, fritänkande ryssar med ett intresse för världen utanför Ryssland. De accepterade annonsen direkt och det är vi mycket glada för, säger hon.

Hittills har reaktionerna främst varit positiva. Hur den aggressiva antigay-lobbyn i Ryssland reagerar vill Lina Söderqvist inte sia om.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Garbergs.

ARBETSGRUPP GARBERGS

Art Director: Lotta Mårlind, Johan Wilde

Copy: Sedir Ajeenah, Hampus Mattsson

Formgivare: Jessica Carenfelt

Produktionsledare: Marielle Lundqvist

Projektledare: Anna Frick

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.