Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Regissör ska lyfta SF:s reklamfilmer

Publicerad: 10 Februari 2011, 05:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Guy Aslan blir chef för SF Medias produktionsavdelning Phoenix.


Han kommer närmast från produktionsbolaget Ed Sthlm som han var med och grundade så sent som i somras.

Guy Aslan tar över avdelningen efter Cecilia Claesson, som blir chef för affärsstöd.

Hur känns det på nya jobbet?

– Ja, poletten har inte riktigt trillat ner än. Jag kommer från ett produktionsbolag där man i princip bara lämnade över en färdig film till kunden – det är lite mer komplicerat här, men fantastiskt kul, säger Guy Aslan.

– Vill man jobba med reklamfilm på bio så är det här rätt ställe att vara på.

Han ska jobba tätt ihop med Phoenix cd Mary Lee Sjönell.

– Hennes roll som cd är att fokusera på storytelling och vi kommer att jobba mycket med berättelser och dramaturgi. Vår tanke är att reklamfilm på bio ska vara väldigt cineastisk.

Hur vill du utveckla avdelningen?

– Jag ska se till att arbetsflödet och produktionerna löper på bra, men vi vill så klart växa också. Det är också viktigt att förbättra kvaliteten. Jag tycker att man ska ha respekt för personerna som har köpt en biobiljett – de kan inte zappa till en annan kanal eller lämna under reklaminslagen. Där är storytelling en viktig ingrediens.

Vad händer med Ed Sthlm?

– Jag kommer att vara en passiv delägare. Mitt fokus är här på SF Media.

Guy Aslan började på SF Media i januari, men tog över produktionsavdelningen i februari.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.