Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Reebok tar tillbaka rumporna

Publicerad: 4 April 2011, 10:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Reeboks senaste kampanj för skorna Easytone skapade rabalder. Nu går varumärket ut i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

DDBReebokCarat

I förra årets kampanj var ben och rumpor i fokus.

13 personer anmälde kampanjen till Reklamombudsmannen.

Årets kampanj koncentreras på verkliga kvinnor, som Reebok kallar "The Reetoners".

– Kampanjen bygger på hur kvinnor ser sig själva. Det är fortfarande provokativt – det måste vi vara om vi ska ta ställning. Men samtligt är vi lite mognare, säger Robert Ingham, nordisk marknadsdirektör på Reebok.

En reklamfilm går i veckan upp på Kanal 5, TV3, TV6 och TV11. Tv-kampanjen kompletteras digitala medier och radio.

– Easytone blev förra året både en marknads- och försäljningssuccé och varumärket ökade omsättningen med nästan 21 procent.

Kampanjen är framtagen av DDB och adapterad för den nordiska marknaden.

Mediebyrå är Carat och pr-byrå är Evahelena PR.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DDBReebokCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev