Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

Reebok tar tillbaka rumporna

Reeboks senaste kampanj för skorna Easytone skapade rabalder. Nu går varumärket ut i en ny kampanj.


Publicerad 2011-04-04 10:26

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:

I förra årets kampanj var ben och rumpor i fokus.

13 personer anmälde kampanjen till Reklamombudsmannen.

Årets kampanj koncentreras på verkliga kvinnor, som Reebok kallar "The Reetoners".

– Kampanjen bygger på hur kvinnor ser sig själva. Det är fortfarande provokativt – det måste vi vara om vi ska ta ställning. Men samtligt är vi lite mognare, säger Robert Ingham, nordisk marknadsdirektör på Reebok.

En reklamfilm går i veckan upp på Kanal 5, TV3, TV6 och TV11. Tv-kampanjen kompletteras digitala medier och radio.

– Easytone blev förra året både en marknads- och försäljningssuccé och varumärket ökade omsättningen med nästan 21 procent.

Kampanjen är framtagen av DDB och adapterad för den nordiska marknaden.

Mediebyrå är Carat och pr-byrå är Evahelena PR.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.