Gå direkt till textinnehållet

Reebok tar gymmet till nästa nivå

Interaktiva gymredskap promotar Reeboks senaste lansering, bakom kampanjen står reklambyrån Animal.

I samband med Reeboks lansering av deras nya träningssko har reklambyrån Animal tagit fram en kampanj för att visa på betydelsen av att välja rätt skor.

För att sätta fokus på problemet har Reebok skapat en limiterad kollektion av gymredskap.

Kollektionen består av tre olika redskap med små modifikationer: boxjump-boxarna är lite högre, repen man klättrar i är lite längre och viktplattorna är lite tyngre.

– Vi ville utmana folk direkt på gymmet för att få dem att verkligen förstå vilken skillnad en riktig gymsko kan göra. Med de här redskapen kan vi på ett starkt och äkta sätt visa hur Workout TR 2.0 förbättrar deras resultat, säger Julia Eriksson, copywriter på Animal i ett pressmeddelande.

Redskapen finns tillgängligar på öppna träningsytor på utvalda gym i Köpenhamn, Stockholm och Oslo under augusti och september och fungera som interaktiva reklampelare.

Kampanjen kommer även kommuniceras i traditionella och digitala kanaler.

– Vi ville kommunicera fördelarna med Workout TR 2.0 på en mänsklig och emotionell nivå, snarare än genom en traditionell reklamkampanj. Reeboks slogan "Be More Human" handlar om att hjälpa människor bli en bättre version av sig själva. Därför gillar vi verkligen idén med en kampanj som får konsumenten att tänka om och omvärdera skorna de tränar i på gymmet, säger Karin Andersson, Assistant Manager Omnichannel Marketing på Reebok Nordics i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-08-30 05.30Uppdaterad 2016-08-30 06.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: