Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

Reebok skakar liv i kritiserad rumpkampanj

Reebok går ut i en rekordstor kampanj för sin sko Easytone. Då återkommer den hårt kritiserade filmen med kvinnorumpor.


Publicerad 2010-08-25 08:10

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:

–Det är oerhört viktigt att nå fram till konsumenten och för att göra det i dagens mediebrus måste budskapet vara mer vågat, säger marknadsdirektören Robert Inghamn i ett pressmeddelande.

De tidigare kampanjerna för Easytone har väckt enorm uppmärksamhet - och kritiserats för att vara sexistisk och objektifiera kvinnor. Kritik som Reebok konsekvent avvisat. Dessutom slog Reebok försäljningsrekord efter den förra kampanjen, hävdar skoföretaget.

– Kampanjen i våras visade att vårt budskap var absolut rätt och mottogs av den kvinnliga konsumenten på ett fantastiskt sätt, säger Rober Inghamn.

I höst, med start vecka 35, återkommer temat, med reklamfilmer i Kanal 5, TV3, TV6 och TV4. De kompletteras med annonser i print och på webben.

Kampanjen har tagits fram ihop med DDB och Carat. Evahelena PR står för presshanteringen.

Är kampanjen sexistisk? Rösta i spalten till höger.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.