Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Reebok skakar liv i kritiserad rumpkampanj

Publicerad: 25 Augusti 2010, 08:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

Reebok går ut i en rekordstor kampanj för sin sko Easytone. Då återkommer den hårt kritiserade filmen med kvinnorumpor.


Ämnen i artikeln:

DDBReebokCarat

–Det är oerhört viktigt att nå fram till konsumenten och för att göra det i dagens mediebrus måste budskapet vara mer vågat, säger marknadsdirektören Robert Inghamn i ett pressmeddelande.

De tidigare kampanjerna för Easytone har väckt enorm uppmärksamhet - och kritiserats för att vara sexistisk och objektifiera kvinnor. Kritik som Reebok konsekvent avvisat. Dessutom slog Reebok försäljningsrekord efter den förra kampanjen, hävdar skoföretaget.

– Kampanjen i våras visade att vårt budskap var absolut rätt och mottogs av den kvinnliga konsumenten på ett fantastiskt sätt, säger Rober Inghamn.

I höst, med start vecka 35, återkommer temat, med reklamfilmer i Kanal 5, TV3, TV6 och TV4. De kompletteras med annonser i print och på webben.

Kampanjen har tagits fram ihop med DDB och Carat. Evahelena PR står för presshanteringen.

Är kampanjen sexistisk? Rösta i spalten till höger.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

DDBReebokCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev