Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Reebok satsar på sociala medier

Reebok byter byrå och satsar på digitala medier i den nya kampanjen ”Live with fire”. I filmer kommer inspirerande och motiverande människor att lyftas fram med fokus på fitness.

Sebastian Parkkila


Publicerad: 11 Februari 2013, 15:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:56

Ämnen i artikeln:

Ibeyostudio

Med start den här veckan lanserar Reebok en ny satsning på digitala- och sociala medier. Kampanjen har bland annat startats tillsammans med byrån Ibeyostudio som Reebok nyligen inlett ett samarbete med.

Den globala kampanjen kommer bland annat att bestå av ett filmprojekt som görs tillsammans med Mofilm. I filmerna ska inspirerande personers verkliga berättelser lyftas fram.

Satsningen på Crossfit kommer fortsätta när den nya digitala kampanjen genomförs.

– Crossfit har byggts upp genom passionerade gräsrotsrörelser och har fått en enorm spridning genom sociala medier. Det vill vi även applicera i vårt arbete med våra andra produkter och kommer därför att göra en stor satsning i våra digitala kanaler, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör för Reebok, i ett pressmeddelande.

Det är i samarbete med mediebyrån The Viral Company och sökbyrån Raw Digital som kampanjen utformats.

Se filmen nedan:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/D0OLbDCaQlw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ämnen i artikeln:

Ibeyostudio

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.