Gå direkt till textinnehållet

Reebok och Kenrick Lamar hyllar tidlös sneaker

Kenrick Lamar i ny Reebook-kampanj

I Reeboks nya retrokampanj återvänder stjärnan till sina rötter.

Reebok fortsätter sitt samarbete med hiphop-artisten Kendrick Lamar. I  videoserien  ”Hold Court” uppmärksammas sneakern Club C, som först lanserades av Reebok för trettio år sedan, och som gått från renodlad tennissko till modesneaker.

Idén med filmerna är att lyfta fram skons rötter och återlansera sneaker "Classic Club C 85", med modeller för hela familjen.

Regissören Nabil har fångat den råa estetiken i Kendrick Lamars tidigare vinterkampanj med varumärket, genom att filma stjärnan med analog 35mm-film i en serie på fyra avsnitt.

”För att hylla Club C såväl som Kendrick’s engagemang för äkthet och originalitet”, skriver Reebok i ett pressmeddelande.

I filmen ser man Kendrick Lamar framför en projektion av hans gymnasieskola Compton Highs tennisbana. Kendrick vill uppmärksamma gatorna han föddes på, där han finslipat sina färdigheter och där han utvecklats till den konstnär han är idag.

– Club C är en av mina favoritsneakers. Den är ren och diskret och det den står för är viktigt för mig, att vara trogen sina rötter och var man kommer ifrån. Jag har pressat mig själv att nå en viss nivå av framgång, och den här skon representerar det. Att vara passionerad, att ha en önskan och en hunger att vara framgångsrik, oavsett vilken spelplan man befinner sig på, säger Kendrick Lamar.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-02-01 10.07Uppdaterad 2017-02-10 12.29

Dela artikeln: