Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Reebok hänger upp naken Triana i Oslo

Publicerad: 24 Mars 2011, 14:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Efter rumpreklamen i Sverige - nu satsar Reebok på helnaket i Norge.


Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

I Sverige fick Reebok i höstas kritik för sin Easytone-reklam, där man försökte sälja skor med hjälp av kvinnors bakdelar.

Reklamen anmäldes till Reklamombudsmannen av flera personer med motiveringen att den var sexistisk och könsdiskriminerande. RO:s opinionsnämnd valde då att fria reklamen.

Nu går skotillverkaren ett steg längre - i Norge.

I den senaste Easytone-kampanjen figurerar, enligt sajten kampanje.com, den norska programledaren och glamour-modellen Triana Iglesias helt naken.

På en jättevepa i centrala Oslo poserar hon helt naken – bortsett från ett par skor från Reebok.

Vepan är en del i en större utomhuskampanj som går upp i morgon fredag.

– Reebok handlar om att ha kul och våga det lilla extra. Det var det vi letade efter när vi skulle välja vår norska Reebok-modell, säger Sigurd Granmark, Norgechef för Reebok till kampanje.com.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.