Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Rederier kampanjar – för bilen

Publicerad: 14 Maj 2010, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Medan det isländska askmolnet håller flygplan på marken passar tre rederier på att försöka locka svenskarna att välja bilen i sommar.


Bakom reklamkampanjen, som går under namnet ”Upptäck – utomlands med bil”, står rederierna Stena Line, Sembo och Scandlines.

Navet i kampanjen är ett resemagasin som skickas ut gratis till drygt 1 miljon svenskar.

Magasinet kompletteras med annonser i kvällspress, banners, en säljturné, en semesterguide på nätet samt olika tävlingar.

– Intresset för bilsemester i Europa ökar och det vill vi ta till vara på med ett antal aktiviteter på temat upptäck, säger Fredrik Lantz, Skandinavienchef på Stena Line, i ett pressmeddelande.

Syftet med kampanjen är locka fler kunder, men också ge ett mervärde till de som reda bokat en bilresa, enligt rederierna.

Byråerna bakom kampanjen är Start Communication (reklam), Bright Media (mediebyrå) och Agency (pr). Rubrik har tagit fram magasinet, som har samma namn som kampanjen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.