Kampanjer
Redan sommar hos Folkpool
Publicerad: 16 februari 2012, 09:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26
Folkpools nya kampanj bygger på känslan att hemma faktiskt är bäst.
RL
Rebecka Lindberg
Poolförsäljarna Folkpool vill få svenskarna att semestra hemma på sommaren. I sin nya kampanj bygger företaget vidare på sitt gamla koncept, ”Borta bra men hemma bäst”.
– Vi vill att de ska vara hemma i sin egen pool i stället för att resa i väg. Åka utomlands kan man göra på vintern, säger Mats Holland, vd på reklambyrån Holland & Philipson som tagit fram den nya kampanjen.
Den nya kampanjen rullar i print, webb, surfplattor och tv, men än är inte medieplanen helt klar.
– Vi börjar med annonser i Sköna Hem och ska göra klart medieplanen snart.
Det är heller inte klart exakt när kampanjen startar.
Kampanjen riktar sig till villaägare runt om i landet och framför allt till dem som inte redan har en pool.
– Folk bygger pooler lite överallt. Spapoolerna som man slipper gräva ner har blivit jättepopulära, säger Mats Holland.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare Folkpool:
Magnus Holgerson
Arbetsgrupp på Holland & Philipson:
Mats Holland
Daniel Philipson
Nina Mårtensson
Robin Tesch