söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Redan sommar hos Folkpool

Publicerad: 16 februari 2012, 09:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Folkpools nya kampanj bygger på känslan att hemma faktiskt är bäst.


RL

Rebecka Lindberg


Poolförsäljarna Folkpool vill få svenskarna att semestra hemma på sommaren. I sin nya kampanj bygger företaget vidare på sitt gamla koncept, ”Borta bra men hemma bäst”.

– Vi vill att de ska vara hemma i sin egen pool i stället för att resa i väg. Åka utomlands kan man göra på vintern, säger Mats Holland, vd på reklambyrån Holland & Philipson som tagit fram den nya kampanjen.

Den nya kampanjen rullar i print, webb, surfplattor och tv, men än är inte medieplanen helt klar.

– Vi börjar med annonser i Sköna Hem och ska göra klart medieplanen snart.

Det är heller inte klart exakt när kampanjen startar.

Kampanjen riktar sig till villaägare runt om i landet och framför allt till dem som inte redan har en pool.

– Folk bygger pooler lite överallt. Spapoolerna som man slipper gräva ner har blivit jättepopulära, säger Mats Holland.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare Folkpool:

Magnus Holgerson

Arbetsgrupp på Holland & Philipson:

Mats Holland

Daniel Philipson

Nina Mårtensson

Robin Tesch

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev